Tijd en plaats
Iedere zondagmorgen wordt er om 10.00 uur een eredienst gehouden in onze kerk, Dorpsplein 4, 4363 AC Aagtekerke. Voor feest- en gedenkdagen gelden soms afwijkende tijden. Informatie hierover vindt u op deze website, de regionale kranten en op het informatiebord bij de ingang van de kerk.
Gedurende het jaar zijn er een aantal gezamenlijke diensten met Domburg afwisselend in de Johanneskerke in Domburg en de Dorpskerk in Aagtekerke.

Kindernevendienst
Iedere zondag is er kindernevendienst. Kinderen in de basisschoolleeftijd kunnen, vaak na de eersteschriftlezing, samen met de leiding naar hun eigen ruimte gaan en komen tijdens de collecte weer terug in de kerk. Er wordt gewerkt met de methode 'Vertel het maar'. De kinderen krijgen een bijbelverhaal te horen en vaak wordt er daarna iets geknutseld of getekend, passend bij het thema. Tijdens de adventstijd en de veertigdagentijd is er voor kinderen een speciaal project, waar ook in de dienst aandacht aan wordt besteed.

Crèche
Voor kinderen van nul tot vier jaar is er tijdens iedere eerste zondagse eredienst crèche in 't Voorlkaal. Ook in de zomermaanden en bij diensten waarin het Heilig Avondmaal wordt gevierd.

Koffiedrinken na de dienst
Iedere tweede zondag van de maand, bij gezamenlijke diensten en op de kerkelijke feestdagen bent u na afloop van de dienst van harte welkom in 't Voorlokaal, om na te praten en elkaar te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie, thee of limonade.

Kerktelefoon
Voor mensen die door omstandigheden niet meer in staat zijn om de kerkdiensten te bezoeken, is er de mogelijkheid om kerktelefoon aan te vragen en zo de dienst thuis mee te beleven.

Kerkdienst via internet
De kerkdiensten zijn live of op een later tijdstip te beluisteren via de website http://www.kerkomroep.nl. Kies als plaats voor Aagtekerke en vervolgens voor Protestantse Gemeente Aagtekerke.

Bloemen
Leden van de bloemengroep zorgen iedere week voor een 'bloemengroet' vanuit de kerk. Na afloop van de dienst worden de bloemen bij een gemeentelid bezorgd als felicitatie, ter bemoediging of als blijk van medeleven. Ook wordt er bij speciale diensten zoals in de advent- en veertigdagentijd een symbolische bloemschikking verzorgd.

Heilig Avondmaal
Zes maal per jaar vieren wij het Heilig Avondmaal, waarvan vijf maal tijdens de eredienst op zondagmorgen en één maal in de avonddienst op Witte Donderdag. In onze kerk zijn de belijdende leden en bezoekers die gewend zijn in hun eigen kerk aan het Avondmaal te gaan genodigd.

Heilige Doop
Ouders die hun kind willen laten dopen en jongeren of volwassenen die niet gedoopt zijn, maar dat wel verlangen, kunnen zich richten tot de predikant.

Huwelijk
Voor vragen over een kerkelijke huwelijksinzegening kunt u terecht bij de predikant.

Rouwdienst
Ook in het geval van overlijden vragen we u contact op te nemen met de voorzitter van de kerkenraad. Dit kan ook via de uitvaartondernemer.

.

Wekelijkse Nieuwsbrief

Nieuwsbrief  niet ontvangen of inschrijven voor de brief ga naar
Nieuwsbrief - Protestantse Gemeente Aagtekerke-Domburg
Hier kunt u de laatse nieuwsbrieven bekijken en/of downloaden

Dorpskerk

zo 21 apr 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. J. Nauta uit Middelburg Collecte: Jeugd en jongerenwerk

Zanguurtje

zo 21 apr 2024 om 19.00 uur

Morgengebed

wo 24 apr 2024 om 08:30

Johanneskerk

zo 28 apr 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. S.M. Dekker uit Brielle. Collecte: Onderhoud kerkelijke gebouwen

Avondgebed

do 02 mei 2024 om 19:45 uur

zo 05 mei 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet Collecte: ZWO

do 09 mei 2024 om 10:00 Voorganger: ds. Chr. Bakker uit Middelburg
Collecte: Bloemenfonds

Johanneskerk

zo 12 mei 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. J. Nauta uit Middelburg Collecte: Beeld en geluid/KerkTV en -radio

Dorpskerk

zo 19 mei 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet Collecte: KiA Pinksterzending

Johanneskerk

zo 02 jun 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet Collecte: KiA Jonge Generaties ( JOP)

Rommelmarkt

za 08 jun 2024 om 9:00

Dorpskerk

zo 09 jun 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. G.J. Ruitenburg uit Zoutelande Collecte: onderhoud kerkelijke gebouwen

Kerkomroep

Om  kerkdiensten te volgen met beeld en geluid kunt u onderstaande link gebruiken om rechtstreeks naar de pagina van onze kerken te gaan, u kunt ook diensten terug kijken/beluisteren:
Dorpskerk- Aagtekerke
Johanneskerk - Domburg

Collecte

De collectedoelen voor iedere zondag worden vermeld op de nieuwsbrief met het collectedoel en het daarbij horende rekeningnummer.  Ook als u de kerkdienst online volgt kunt u bijdragen aan  de wekelijkse collecten voor Diaconie en Kerkbeheer.  De rekening nummers zijn:
Diaconie: NL91RABO 0314 9475 23 t.n.v. Diaconie PG Aagtekerke-Domburg.

Kerkbeheer: NL14 RABO 0314 4149 24 t.n.v. PG Aagtekerke-Domburg
Alle doelen van harte aanbevolen. God zegene u en uw gaven!

Kerkenraad