Kerkbeheer

Het beheer van materiële zaken en de financiën zijn taken van het College van Kerkrentmeesters.  In financiële zin is het voortbestaan van de kerken in Nederland op lange termijn geen automatisme, zo ook in onze gemeente. Om de lokale financiële balans in de gemeente zo goed mogelijk in evenwicht te houden komen we in januari weer aan de deur met de actie Kerkbalans. Voor de campagne van 2021 is het thema “Geef vandaag voor de kerk van morgen”. We zijn door de kerk verbonden met God, met elkaar en met de generaties voor en na ons. We houden elkaar vast in geloof en verbinden ons met mensen die steun nodig hebben.
Nu het steeds vaker ‘ieder voor zich’ lijkt te zijn, is het de kerk die verbindt. We rekenen op uw ruimhartige bijdrage zodat we met z’n allen gemeente kunnen zijn en blijven, samen sterk voor onze Kerk!! - U kunt uw gift ook jaarlijks gedurende ten minste vijf jaar overmaken aan de plaatselijke Protestantse Gemeente. Dit kan vooraf worden vastgelegd in een (model)overeenkomst van de Belastingdienst. Het voordeel van deze werkwijze is dat een dergelijke gift altijd volledig aftrekbaar is voor de inkomstenbelasting gedurende de verschillende jaren. Kijk voor meer informatie op de website of neem contact op met één van de ouderlingen-kerkrentmeester.

In juni komen we weer bij u langs  voor uw jaarlijkse bijdrage aan de solidariteitskas van de PKN.  Deze bijdrage wordt gevraagd aan de belijdende leden en de volwassen doopleden.  De helft van de bijdrage komt direct ten goede aan de eigen gemeente, de andere helft is bestemd voor steunverlening aan noodlijdende gemeenten in de PKN  en bovenplaatselijk pastoraat. Daarnaast zijn er in de gemeente nog de eindejaarcollecte/dankdagcollecte, en verjaardagfonds.

College van Kerkrentmeesters

U kunt contact opnemen met het College van Kerkrentmeesters via het contactformulier

Adres:
College van Kerkrentmeesters
Protestantse Gemeente te Aagtekerke
Waterlooze Werve 18
4363 BL  Aagtekerke

1. Ouderling-kerkrentmeesters

Mw. J. Meijer-Poelman, 0118-58 47 27 , voorzitter
Dhr. Z.R. Francke 0118 58 25 93, secretaris
Dhr. W. Bosselaar, penningmeester
Dhr. G.A. de Visser, 0118-581460