Geven aan de kerk

De gemeente van Christus wordt zichtbaar in onder meer de eredienst en het pastoraat. Om dit werk doorgang te kunnen laten vinden, is uiteraard geld nodig. Daarom vragen we u graag om uw bijdrage. Wilt u naast de actie kerkbalans en de collectes geven of nalaten aan de Protestantse Gemeente  Aagtekerke-Domburg? Dat kan op volgende manieren:

-  U kunt uw bijdrage overmaken op bankrekeningnr. NL14 Rabo 0314 4149 24 ten name van de Protestantse Gemeente Aagtekerke-Domburg inzake kerkbeheer. Deze gift is geheel of gedeeltelijk aftrekbaar voor de inkomstenbelasting in het jaar dat u het geld overmaakt . De hoogte van de aftrekpost is afhankelijk van uw inkomen en uw giften aan andere algemeen nut beogende instellingen in dat jaar.

- U kunt uw gift ook jaarlijks gedurende ten minste vijf jaar overmaken aan de Protestantse Gemeente Aagtekerke-Domburg. Dit kan vooraf worden vastgelegd in een (model)overeenkomst van de Belastingdienst. Het voordeel van deze werkwijze is dat een dergelijke gift altijd volledig aftrekbaar is voor de inkomstenbelasting gedurende de verschillende jaren. De model-overeenkomst kunt u hier downloaden. Met de Schenkcalculator van de landelijke PKN is het belastingvoordeel van een periodieke gift snel en eenvoudig te berekenen.

- U kunt ook een bedrag aan de Protestantse Gemeente te Aagtekerke nalaten in uw testament. Dit kan via een legaat. Voorbeeldtekst van een legaat is:  “Ik legateer ( naar keuze vrij van rechten en kosten) uit te keren binnen drie maanden na mijn overlijden, een bedrag van € ……….,… aan het college van kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente Aagtekerke-Domburg”.

Heeft u interesse om te geven voor een specifiek doel? Bijvoorbeeld voor de Dorpskerk, de Johanneskerk, voor het diaconale werk of voor het orgel? Uiteraard kan daar ook over gesproken worden.

Wilt u meer informatie over geven of nalaten aan de kerk (bijvoorbeeld over de (model)overeenkomst of het nalaten in uw testament), dan kunt u een e-mailbericht sturen aan pkad.kerkbeheer@zeelandnet.nl  Eén van de kerkrentmeesters neemt dan zo spoedig als mogelijk contact met u op. U kunt uiteraard ook een kerkrentmeester bellen of aanspreken.

Wekelijkse Nieuwsbrief

Nieuwsbrief  niet ontvangen of inschrijven voor de brief ga naar
Nieuwsbrief - Protestantse Gemeente Aagtekerke-Domburg
Hier kunt u de laatse nieuwsbrieven bekijken en/of downloaden

Morgengebed

wo 20 mrt 2024 om 08:30

Avondgebed

do 21 mrt 2024 om 19:45 uur

Johanneskerk

zo 24 mrt 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet Collecte: ZWO

Johanneskerk Vesper

ma 25 mrt 2024 om 19:00 Korte vesper  met muziek en stilte, Bijbeltekst en poëzie.

Johanneskerk Vesper

di 26 mrt 2024 om 19:00 Korte vesper  met muziek en stilte, Bijbeltekst en poëzie.

Johanneskerk Vesper

wo 27 mrt 2024 om 19:00 Korte vesper  met muziek en stilte, Bijbeltekst en poëzie.

Dorpskerk Witte Donderdag

do 28 mrt 2024 om 19:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet Collecte: Diac. Steunfonds

Johanneskerk Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet

Dorpskerk Paaswake

za 30 mrt 2024 om 21:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet

Johanneskerk Paasmorgen

zo 31 mrt 2024 om 9:45 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet Collecte: Restauratiefonds

Avondgebed

do 04 apr 2024 om 19:45 uur

Dorpskerk

zo 07 apr 2024 om 10:00 Voorganger: Ds. Evelyn Quaak-Kloet Collecte: Plaatselijk diaconaat

Kerkomroep

Om  kerkdiensten te volgen met beeld en geluid kunt u onderstaande link gebruiken om rechtstreeks naar de pagina van onze kerken te gaan, u kunt ook diensten terug kijken/beluisteren:
Dorpskerk- Aagtekerke
Johanneskerk - Domburg

Collecte

De collectedoelen voor iedere zondag worden vermeld op de nieuwsbrief met het collectedoel en het daarbij horende rekeningnummer.  Ook als u de kerkdienst online volgt kunt u bijdragen aan  de wekelijkse collecten voor Diaconie en Kerkbeheer.  De rekening nummers zijn:
Diaconie: NL91RABO 0314 9475 23 t.n.v. Diaconie PG Aagtekerke-Domburg.

Kerkbeheer: NL14 RABO 0314 4149 24 t.n.v. PG Aagtekerke-Domburg
Alle doelen van harte aanbevolen. God zegene u en uw gaven!

Kerkenraad